Skulen

Det var ein tung dag i går for føresette til den norske kapteinen som vart drepen i Afghanistan. Eg kondolerer føresette og andre som kjente han, det var ei djupt tragisk hending. Sjølv utviklinga i landet vil eg kome attende til, det skjer alvorlege ting i Afghanistan som det er vanskeleg å sjå ein veg ut av.

I går kom også dommen i Pirate Bay-saka, som eg for min del berre registrerer. Den vil gå vidare i rettssystmet, og uansett utfall vil den ikkje avslutte ulovleg fildeling eller debatten rundt det. Det viktige no er å få fokus på korleis vi kan sikre ei betre etterleving av opphavsrettslover samstundes som vi utnyttar føremonene nettet gjer til å dele kunnskap og kultur og gjere det enklare tilgjengeleg.

I dag opnar AP-landsmøtet. APs fraksjonsleiar i utdanningskomiteen på Stortinget, Gerd Janne Kristoffersen, har eit interessant utspel i VG i dag saman med AUF-leiaren. Det ho seier er heilt i tråd med det SV nett har vedteke på sitt landsmøte. Vi vil ha sterkare nasjonal styring med skulen slik at vi sikrar at nasjonale ambisjonar vert synleg i klasserommet.

SV-landsmøtet vedtok at vi bør ha nasjonale normer for tilhøvet mellom lærar og elev, og opnar for sterkare styring for å sikre fleire lærarar. Det er de ikkje opning for i dagens Soria Moria-erklæring. Kommunane har fått om lag 30 mrd kroner i auka inntekter, og skulen har fått sin del av styrkinga. Vi har sikra gratis læremiddel i vidaregåand skule, fleire timar i grunnskulen, ei varig ordning for vidareutdanning av lærarar, ei eiga rektorutdanning, frukt og grønt og meir fysisk aktivitet. Det er kommunane som tilset lærarar og løyver ramma til skulane. Her ser vi at skule ikkje har blitt prioritert like høgt som andre område i kommunal sektor, noko som m.a har gått ut lærartettleiken. Den har blitt betre, men ikkje så mykje som ambisjonen var.

SV gjer difor to val

– vi vil prioritere ei særleg satsing på fleire tilsette til arbeide med barn og unge i neste periode. I skulen, barnehagane, barnevern og helsetenester for barn og unge.

– vi opnar for klårare nasjonal styring av ressursar til skulen i neste periode enn det som ligg i dagens Soria Moria erklæring.

8 tanker på “Skulen

  1. Større lærartettelik???? I vår kommune og på vår skule har vi kvart einaste år i ei lang årrekke hatt nedskjeringar. Lærarstilling etter lærarstilling forsvinn som dogg for sola. De politikarar overfører pengar til kommunane? Utan å forvisse dykk om kva desse pengane vert brukt til?? Makan til naivitet! Det er eit stort paradoks at den einaste løyvinga til skulenoreg som er øyremerka, er løyvinga til skulefrukt!! Kva det fortel om politisk markeringsbehov og for ansvar og omtanke for skuledrift og elevar / lærarar vil eg ikkje ein gong tenkje på. Eg vert HARM!!!!

    Lik

  2. Det er interessant å følge med på bloggen din, og du skriver en del gode ting som viser at du forstår mange av utfordringene i skolen. Jeg, som lærer i VGS, kommer nok likevel heller ikke til høsten til å stemme rødgrønt. Det er delvis på grunn av ett eller to av punktene i skrytelista over. Ressursene som brukes på gratis læremidler fører ikke til at skolen blir bedre eller at elevene blir flinkere. Jeg har også vondt for å tro at det har noen betydning for hvor mange som tar videregående utdanning. Dette er bare en prinsippsak, og det finnes mange utfordringer i skoleverket der disse ressursene kunne komme til god nytte. For oss og elevene er opplegget en hemsko. Mine kjemielever i VG3 opplever det som et kjempeproblem at de ikke kunne beholde lærebøkene fra VG2 som oppslagsbøker og for repetisjon av grunnlaget for det vanskelige stoffet de jobber med i år. De er forståelig nok i det alt vesentlige misfornøyde med tiltaket, og spesielt nå som det nærmer seg eksamen er det et stressmoment. Selv om de i utgangspunktet var glad for å slippe å bruke penger på bøker, ender ambisiøse elever gjerne med å kjøpe lærebøkene likevel. Det gjelder jo selvsagt i flere fag. Det er også et problem for oss at vi blir bundet til å bruke samme læreverk i flere år og ikke har mulighet til å bytte selv om vi finner ut at verket ikke er godt nok. For ikke å glemme hvor mye tid som går med til å administrere ordningen rundt om…

    Lik

  3. Konstaterer at du har mange bra tanker om skole og samfunn, men vil ikke ideene vannes ut før valget? Hva skjer konkret fremover? Vil kulturfag/kreative fag, spesielt musikkfaget få en positiv endring?

    Piratebay saken: Dommen var ikke særlig fornuftig med tanke på konstruktiv løsninger… «Direktør Willy Jensen i Post- og teletilsynet åpner for at rettighetshaverne kan få vite navnene på dem som laster ned filmer, musikk eller bøker ulovlig.» Er det ikke like bra å å lage et forbud mot hele fremtiden?

    Lik

  4. Tilbaketråkk: Synspunkter på Pirate Bay-saken | Raymond Karlsen

  5. Håper du og May Hansen snakker sammen før Bibliotekmeldinga behandles i komiteen 9. juni. Ved å spisse kapitelet om leselyst. Har vi mange muligheter til å få gjort noe med lesing som grunnleggende ferdighet.

    Lik

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s